Terapia pedagogiczna to oddziaływanie za pomocą środków pedagogicznych na przyczyny i przejawy trudności w uczeniu się, które ma na celu eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich negatywnych konsekwencji (np. niska samoocena, niechęć do nauki, zaburzenia koncentracji uwagi).
Terapia pedagogiczna przeznaczona dla dzieci i młodzieży z deficytami w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych, które powodują trudności w opanowaniu umiejętności czytania, pisania oraz w uczeniu się matematyki. Terapia pedagogiczna polega na usprawnianiu zaburzonych funkcji oraz doskonaleniu tych funkcji, które są dobrze rozwinięte.
Terapia pedagogiczna skierowana jest do dzieci:
- o nieharmonijnym rozwoju
- z grupy ryzyka dysleksji
- ze specyficznymi trudnościami w opanowaniu umiejętności czytania i pisania (dysleksja, dysortografia, dysgrafia)
- ze specyficznymi trudnościami arytmetycznymi (dyskalkulia)
- z trudnościami w zakresie nabywania i przyswajania wiedzy
- o obniżonej sprawności manualnej i grafomotorycznej
- z zaburzeniami koncentracji uwagi
- z zaburzeniami orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni
- z zaburzoną koordynacją wzrokowo-słuchowo-ruchową
- z zaburzoną lateralizacją
Celem terapii pedagogicznej jest:
- usprawnianie funkcji percepcyjno - motorycznych
- wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach
- kształtowanie pozytywnych nawyków oraz naukę technik przyswajania wiedzy
- eliminowanie niekorzystnych efektów niepowodzeń szkolnych, zwłaszcza w zakresie sfery społeczno-emocjonalnej (dziecko zyskuje wiarę we własne możliwości i tworzy pozytywne doświadczenia związane z nauką)
- stymulowanie rozwoju dziecka
Trudności w uczeniu się mogą pojawić się na każdym etapie edukacji szkolnej. Wskazane jest, aby jak najwcześniej rozpoznać przyczyny trudności w uczeniu się
i je eliminować. Zajęcia mogą odbywać się w formie indywidualnej albo grupowej, uwzględniają potrzeby i możliwości psychomotoryczne dziecka. Efekty terapii zależą od wczesnego wykrycia zaburzeń, systematyczności oraz czasu pracy.
Oferujemy:
- program terapeutyczny uwzględniający indywidualne możliwości i potrzeby dziecka
- przyjazną atmosferę pracy
- różnorodne, atrakcyjne metody pracy